Optimalizace webu pro lepší pozici ve vyhledávačích

Chcete znát tajemství optimalizace webových stránek pro vyhledávače? Zde je sedm kroků, pomocí nichž můžete zlepšit svou pozici ve vyhledávačích.

Než začnete pracovat na jakýchkoli úpravách, musíte vědět, co lidé hledají, když navštíví vaše stránky. Sledování, jaká klíčová slova tito uživatelé zadávají do vyhledávačů, je prvním zásadním krokem.
Ke zjištění, jaká klíčová slova jsou pro váš web nejvhodnější, vám může dobře posloužit nástroj Wordtracker.

Jakmile budete mít seznam vhodných klíčových slov, jste připraveni optimalizovat váš web. Samostatná klíčová slova mají na Internetu dost velkou konkurenci (při jejich zadání vyhledávače zobrazí obrovské množství výsledků), takže lépe se hodí fráze nebo skupina slov. Optimalizace by měla probíhat následovně:

1. Vhodně své stránky pojmenujte. Jestliže se stránky věnují například technické literatuře, potom by výraz „technická literatura“ měl být obsažen v názvu webu.
2. Zajistěte, aby vhodná klíčová slova byla obsažena v titulcích jednotlivých stránek.
3. Pro nadpisy jednotlivých dokumentů používejte H1 tagy, které vyhledávače berou při hledání vhodných výsledků také v potaz.
4. Použijte klíčová slova v první a posledním řádku textu jednotlivých stránek.
5. U obrázků nezapomeňte používat tzv. alt tagy, které popisují jejich obsah a které vyhledávače do svého hledání samozřejmě také zahrnují.
6. Svou pozici u vyhledávačů můžete také zlepšit umístěním klíčových slov do odkazů vedoucích mimo vaše stránky.
7. S klíčovými slovy nešetřete ani v samotném textu - těch by mělo být na stránce přinejmenším 250.

Jestliže tyto rady na své stránky aplikujete, můžete sledovat, jak se váš „page rank“ např. v Googlu bude postupem času zvyšovat.
Všechny výše uvedené metody se nazývají „on page“ optimalizací. Jsou však ještě další „off page“ způsoby jak dosáhnout kýženého efektu.

Svou pozici můžete totiž také zlepšovat pomocí tvorby odkazů vedoucích na váš web - například formou domluvy s majitelem jiných stránek, který váš odkaz k sobě může umístit, na oplátku za to, že vy k sobě umístíte odkaz jeho.
Další z možností je zanechávání vašich odkazů v komentářích nejrůznějších článků (například u blogů).

Za svoji snahu ale nečekejte okamžitý výsledek. Buďte trpěliví a časem zjistíte, že vaše práce začne přinášet ovoce - počet návštěvníků vašich stránek začne stoupat spolu s tím, jak se bude zvyšovat vaše pozice ve vyhledávačích.

-ds-

Zdroj: Article Alley - přední světová databáze volně přístupných autorských článků
Zobrazit přehled článků ze zdroje Article Alley