Online tržiště Kommarket je nejvíce využíváno českými firmami

Internetové tržiště B2B Kommarket je v provozu od února 2006 v téměř stovce zemí světa. Do počátku června 2006 na něm bylo zveřejněno celkem 553 poptávkových řízení a nakupovalo v něm celkem 129 firem z Evropy a USA. „Potěšilo nás, že nejvíce ho užívají nákupčí v Česku. Konkrétně se jednalo o 65 nakupujících firem,“ řekl výkonný ředitel a předseda představenstva Kompass Czech Republic Robert Toman. Hodnotu obchodů zrealizovaných v tomto období odhadl na více než 500 milionů korun, přičemž v průměru šlo o jeden milion korun na jednu poptávku.
Poptávky z internetového tržiště odešly na celkem více než 30 tisíc dodavatelů z celého světa. Z tohoto počtu bylo osloveno přes 10 tisíc českých dodavatelských firem.

Prototyp tržiště Kommarket vznikl před čtyřmi lety ve společnosti Kompass Czech Republic, což je česká pobočka francouzské nadnárodní skupiny Kompass International Neuenschwander. Počátkem února se Kommarket stal jednou z klíčových součástí celosvětového informačního business rozcestníku Kompass.com.

Podle statistiky se internetová tržiště stala užitečným nástrojem také pro instituce státní správy. Tuzemské úřady letos od ledna do dubna nakoupily přes tři elektronická tržiště B2B centrum, Centrade a AllyGeM zboží za celkových 277,6 milionu korun, což je pětinu více než ve stejném období loni. Povinnost obchodovat prostřednictvím elektronického tržiště orgánům veřejné správy ukládá usnesení vlády z roku 2002.

-ds-

Zdroj: Euro - web týdeníku Euro
Zobrazit přehled článků ze zdroje Euro