Online prezentace nemusí být nutností

Řada malých firem se drží osvědčených praktik a zdržuje se online prezentací. Přestože je dnes internet viděn jako téměř neodmyslitelná součást marketingu, může být pro mnohé prostředím s přílišnou konkurencí, rychle se měnící a nákladný. Celá řada menších firem vzkvétá i bez něj a dokazuje, že lze profitovat i díky jiným formám propagace.

Tempo vstupu menších firem na internet se zpomalilo, což dokazuje jistou obezřetnost. V americkém průzkumu, kterého se účastnilo 500 firem z různých oborů se uvádí, že 40 % z nich nemá webové stránky. Od roku 1997 do roku 2000 vzrostlo procento malých firem na internetu z 31 % na 53 %, letošní rok stouplo ale jen na 60 %. Téměř dvě třetiny oslovených menších firem nevyužívá e-komerci.

Papír a tužka

Existují firmy s letitou tradicí. Jejich vedení má malé zkušenosti s počítači a internetem. Inzerují v novinách a své loajální zákazníky získaly díky letitým interakcím. To je strategie společná pro řadu menších firem. Reklamy v různých tištěných médiích jim přivádějí dostatek zákazníků. Maloobchodní firmy, zvlášť ty s měnícím se inventářem a velkou nabídkou produktů, jsou mezi těmi, které se online prezentace straní nejvíc.

Čas a peníze

Přestože existuje řada možností, jak si mohou malé firmy založit webové stránky za velmi nízké poplatky, většinou to nestačí na to, aby byly dostatečně viditelné. Pro očekávaný efekt by firmy stejně musely sáhnout hlouběji do kapsy. Údržba a aktualizace pak znamenají časovou investici, kterou si většina majitelů menších podniků nemůže dovolit.

-av-
Zdroj: Startup Journal - portál amerického listu Wall Street Journal pro začínající podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Startup Journal