Online podnikání: Responzivní web je nutnost

Abychom mohli webové stránky považovat za responzivní, musejí vypadat a fungovat stejně dobře na všech velikostech obrazovek. Uživatelé dnes brouzdají po internetu prostřednictvím nejrůznějších zařízení, takže i velikostí obrazovek je mnoho. Když nezajistíte pohodlné prohlížení vašeho webu, povede to ke snížení konverzí a naopak zvýšení počtu návštěvníků, kteří váš web opustí.

Ilustrační snímek

Nezapomínejte, že každý návštěvník může být vaším příštím zákazníkem – proto je lepší udržet si je a neztrácet je.

Responzivní web: Optimální počet zobrazených prvků

Při změně velikosti okna prohlížeče by měly být prvky viditelné na webu ideálně uspořádány tak, aby to pro uživatele bylo pohodlné. Například u zobrazení na mobilních zařízeních bývají textové bloky přeuspořádány nad sebe. Klíčové je, aby pro uživatele bylo snadné se po stránce pohybovat, aby se neztratil a měl jasno, kde co je. Zmatek a ztráta orientace totiž může provozovatele elektronického obchodu vyjít pěkně draho.

Cílem responzivního designu webových stránek je udržet uživatelskou zkušenost stejně kvalitní napříč všemi typy obrazovek. Na menších obrazovkách je tedy nutné něco ubrat, u mobilních telefonů však také myslet na rychlost načítání a optimalizovat i s ohledem na ni. To znamená odstranit všechna videa na pozadí a vypnout přechodové animace.

Odstraněním těchto prvků web zrychlíte a uživatelé nebudou muset čekat. Cílem je mít použitelné webové stránky, nikoli animovaný cirkus. Zaměřte se na poskytování obsahu tam, kde je ho potřeba. Zachovat co možná nejvíce grafických parádiček není nutné, tvrdí článek na webu business2community.com.

Myslete na mobily

Při návrhu webu je dnes nutné začít s ohledem na návštěvníky, kteří používají mobily. Jakékoli sdělení proto předávejte s využitím co možná nejmenších prvků. Responzivní web je dnes v podstatě standardem – musí se s ním počítat od náčrtu počátečních wireframů až po spuštění hotového webu.

Může to znít jako začínat od nejhoršího možného scénáře, avšak počet uživatelů, kteří na web chodí přes mobilní zařízení s malou obrazovkou, neustále roste. Navíc upravit web pro zobrazení na větší obrazovce je mnohem snadnější.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com