On-line trhy se úspěšně rozjíždí. Které jsou nejlepší?

Článek se zabývá současnou situací, historií a perspektivami internetových burz, uvádí příklady společností, které takové burzy založily a rozebírá všechny výhody a nevýhody.

Internetové burzy prošly za dobu své dosavadní existence třemi fázemi:
1. Firmy jako General Electric a Wal-Mart provozovaly nákup a prodej on-line za účelem snížení nákladů a zrychlení dodávek. (Obchod mezi společnostmi - B2B)
2. Jako další přišly na řadu burzy (třetí strany) - sdružovaly mnoho nakupujících a prodávajících, aby vytvořily skutečný trh.
3. Třetí fáze probíhá právě teď - průmysloví giganti se sdružují do konsorcií. Příkladem mohou být např. Daimler-Chrysler, General Motors a Ford - tyto firmy si vytvořily vlastní virtuální trh. Vzniklo i maloobchodní konsorcium, sdružující Sears, Roebuck a francouzský Carrefour, které nese název GlobalNetXchange. Virtuální burzy sice usnadní cestu k dodavatelům, ti se ale bojí, že na Internetu se mohou dostat jejich důležitá data do nepovolaných rukou. Burzy, financované např. důležitými firmami z oblasti automobilového průmyslu, se díky získaným financím mohou orientovat i na jiná odvětví.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist