On-line rádio vrací médium do hry

Podle zprávy Arbitron 2006 poslouchá průměrný Američan rozhlasové vysílání více než 19 hodin týdně. Téměř tři čtvrtiny tohoto času se děje mimo domov. S příchodem on-line rádia vzrostla popularita tohoto nejstaršího reklamního média. Většina posluchačů naslouchá v pracovní době a potenciální zákazníci, kteří slyší váš spot, jsou jen na kliknutí vzdáleni od vaší internetové stránky. Ať už chcete inzerovat na místních stanicích nebo prostřednictvím on-line rádia, zde je několik tipů:

- Napište profil cíleného publika. Sepište profil svých nejlepších potenciálních zákazníků na základě demografie, věku, pohlaví a dalších specifik jako například příjmu domácnosti. Pak tento profil porovnejte s posluchači určitých programů a vyberte si dobu spotu tak, abyste zacílili svoji skupinu posluchačů.

- Dívejte se za rámec demografie. To, jak a kde vaši potenciální zákazníci nakupují, jejich „spotřeba zábavy“ a dokonce i cestovní plány mohou ovlivnit jejich apetit pro nákup toho, co nabízíte.

- Plánování rozložení. S rádiem můžete dosáhnout na publikum v jednotlivém městě nebo po celé zemi. Klíčem je vybrat stanice nebo sítě, kde můžete dosáhnout na své publikum co nejefektivněji. Stanice může mít velký počet posluchačů v rámci specifické oblasti nebo program zajímavý pro určitou skupinu posluchačů.

- Pozor na prodejní pasti. Někdy je počet vysílání spotu méně důležitý než to, kdo jej skutečně uslyší. Pozor na nabídky velkého počtu opakování spotu za až příliš zajímavou cenu.

- Začněte od oslovení nejdůležitější skupiny potenciálních zákazníků.
Nechte vysílat spot častěji pro skupinu vašich nejslibnějších potenciálních zákazníků. Pokud vaše firma poroste a s ní i marketingový rozpočet, můžete rozšířit dosah své reklamní kampaně.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com