On-line bankovnictví

Článek pojednává o problémech spojených s on-line bankovnictvím. Banky nejsou příliš ochotné zavádět tento systém a upozorňovat na něj své zákazníky, a to z několika důvodů:

1. Je pro ně stále výhodnější offline bankovnictví, které jim přináší vyšší zisky.
2. On-line zákazníci jsou mnohdy nuceni platit poplatky za služby, které ani nevyužijí, proto zde existuje riziko, že by mohli přejít ke konkurenci.
3. Vlastní přechod ke konkurenci je snazší - stačí několik kliknutí myší.

S přechodem na internetové bankovnictví jde ruku v ruce také redukce ostatních zdrojů - poboček, call center a personálu. Pokud toto banky neprovedou, Internet jim náklady jen zvýší. Článek také pojednává o problémech při přenosu dat.

(the Economist, 20. 5. 2000)
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist