Ocitne se CRM software na smetišti dějin?

Odborníci se rozcházejí v názoru na to, jak nové otevřené standardy a webové služby změní charakter CRM - někteří předpokládají rozsáhlé změny v oblasti dodavatelů aplikací, jiní je považují pouze za další technologii přispívající k beztak velkému chaosu v tomto sektoru. Nově zaváděné standardy webových služeb by se však mohly stát prostředkem efektivní integrace a překonat stávající CRM aplikace. Právě integrace je prioritou všech dnešních dodavatelů.

Jakmile software založený na standardech SOAP (simple object access protocol) a WSFL (Web services flow language) zahájí své tažení na trh, stane se jakýmsi etalonem, jímž budou měřeno ostatní úsilí o integraci. Největší poskytovatelé CRM služeb věnovali v posledních měsících značné úsilí tomu, aby jejich aplikace vyhovovaly nově se vynořivším standardům. Webové technologie umožní snazší kombinaci programů od různých dodavatelů, jejich současné používání a přepínání mezi nimi.

Lze také očekávat nástup nových firem, které se budou snažit vyplnit mezery na trhu. S nástupem webových služeb budou některé podniky opět muset řešit otázky integrace - řada jich totiž používá velmi starý software.
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily