Obchodní e-mail není pubertální diskusní skupina

Přestože většina lidí již chápe, že obchodní e-maily musejí mít určitou úroveň, do světa byznysu pronikají i legitimní elektronické zprávy působící dojmem příspěvků do teenagerské chatovací skupiny. Manažeři si pak čtou e-maily od svých kolegů a ani po opakovaném soustředěném čtení nevědí, o co se vlastně jedná. Následně jsou nuceni odesílateli telefonovat, což je časově značně neefektivní pro obě strany.

Zrádné je například užívání zkratek a v internetové komunikaci tak oblíbených akronymů z anglického základu. Ne každý manažer totiž jasně pochopí, že písmeny CUL8R ho kolega pouze zdraví. Některé zkratky mohou navíc mít v obchodu zcela jiný význam. Obchodní e-mail by měl být stručný a jasný. Před odesláním by si jej měl autor vždy zvonu přečíst, aby se vyvaroval chyb a nesrozumitelností.

-kk-
Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje About Management