Obchodní činnost médií na Internetu nebyla úspěšná

Média investovala v průběhu předchozích 3 let do Internetu mnoho peněz a nadějí. Bohužel to mělo za následek pouze zklamání. Obchodní činnost médií v oblasti Internetu se zdála velmi slibnou - Internet by eliminoval potřebu výroben a distribučních sítí, produkty by se nabízely přes Internet, dříve nedostupné trhy by byly dosažitelné a reklama by byla efektivnější. Co se stalo?

Problém je patrně mimo jiné v možnostech poskytování informací. Internet může snadno zprostředkovat zákazníkům obraz a zvuk, nikoli však video. A právě video je například hlavním produktem společností operujících v zábavním průmyslu. Co se týče např. knížek publikovaných na Internetu, je problém s jejich čtením (každého číst z obrazovky nebaví, těžko můžete někoho nutit, aby si ty stažené stovky stránek tiskl a pak, počítač do postele prostě nedostanete, že?). Článek rozebírá několik dalších problémů a také taktiky mediálních společností, jak se s neúspěchem na Internetu vyrovnat.

Zdroj: The Economist, 19. 8. 2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist