Obchod je žádanější než sex

Nová studie australské Queensland University vyvrátila dlouhodobě zažitý mýtus, že uživatele internetu nejvíce zajímá sex. Prokázala, že vyhledávání sexuálních témat v poslední době ustupuje obchodním tématům, zejména elektronickému byznysu.

Profesorka Amanda Spinksová z australského Brisbane zpracovala svou studii v blízké spolupráci s americkou Penn State University. Konkrétně se zabývala vyhledávacími návyky ve Spojených státech a Evropě. Analyzovala více než 30 milionů připojení k vyhledávačům a metavyhledávačům, jako jsou Ask.com nebo Dogpile.

Výsledky studie ukázaly, že vede vyhledávání informací ve vztahu k obchodu a e-komerci, po němž následuje vyhledávání lidí, cestování, míst, oblasti počítačů a internetu, zdraví, vzdělávání a zábavy. Zatímco v devadesátých letech vyhledávalo 17 procent uživatelů sex, dnes je to jen 3,8 procenta uživatelů.

Pokles zájmu o sexuální témata ve vyhledávačích má podle Spinksové několik důvodů. Jedním z nich je ukládání stránek s tímto obsahem do oblíbených, dalším může být prudce narůstající počet lidí se zájmem o informace. Roste také počet žen na internetu. V devadesátých letech používali internetové vyhledávače převážně mladí počítačoví nadšenci mužského pohlaví, zatímco dnes jsou to již běžně i matky a otcové, děti, babičky a obchodníci. K novému trendu přispělo také to, že na internetu je mnohem více obchodních informací.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews