Nový způsob organizace dat na stránkách

David Weinberger je filozof internetového věku. Ve své nové knize Everything Is Miscellaneous: The Power of the New Digital Disorder (Vše je nezařazeno: síla nového digitálního nepořádku), zkoumá způsoby, jakými Internet reformuje základní myšlenky v oblasti organizace a přístupu k informacím.

Server CIO Insight položil D. Weinbergerovi několik otázek:

Jak se liší organizace digitální informace od jiných druhů informací?

Nejen, že v digitálním světě je nespočet způsobů organizace informací, vlastník informací nemusí řídit jejich organizaci. Posun tedy je nejen v mnoha způsobech organizace dat, ale v tom, že to může dělat kdokoliv.

Proč je to z pohledu podnikání dobrá věc?

Když umožníte uživatelům zorganizovat informace, stanou se tak užitnějšími a cennějšími. Stránka je pak uživatelsky příjemnější a relevantnější zájmům, potřebám a způsobu myšlení zákazníka. Příkladem mohou být stránky internetového prodejce knih Amazon.

Dokáže to zvýšit obrat?

Umožnit uživatelům ukázat, jaký způsob organizace jim vyhovuje, v sobě nese praktický náboj a hodnotu. Firmy sice dokážou určit nejpopulárnější kategorie pro drtivou většinu svých uživatelů, nechávají ale peníze na stole, protože určitý počet potenciálních zákazníků – možná i dost velká skupina – by stránku navštívila a nakoupila by určitý produkt, pokud by věděla, že jsou věci organizovány určitým způsobem.

Je těžké to aplikovat?

Technologie je prostá. Obtížnější je celkový posun, který to vyžaduje. Obecně je velmi zakořeněné, že vlastník stránky řídí také organizaci informací. Představte si, že máte fyzický sklad a zákazníci vám přeorganizují zboží – asi budou neshody, i když je přesunou způsobem, který pro ně dává smysl.

-av-
Zdroj: CIO Insight - web pro vedoucí pracovníky - aktuální články, případové studie.
Zobrazit přehled článků ze zdroje CIO Insight