V květnu loňského roku oznámila společnost Microsoft, že mění způsob plateb za své programy. Nový plán, označovaný jako Licensing 6.0, měl údajně zjednodušit proces přidělování licencí. Analytici a ředitelé oddělení informačních technologií však za ním vidí také snahu Microsoftu „zvěčnit se“ v pozici dodavatele podnikového softwaru. Odmítnutí vize licencí těmito lidmi může mít závažné důsledky.
Vedení společnosti Microsoft předpokládalo, že k pochopení programu postačí pět měsíců. V říjnu 2001 však poměrně rozsáhlý průzkum odhalil, že k registraci se odhodlalo pouze 32 procent vedoucích pracovníků IT, zatímco 41 procent se rozhodlo čekat na další vývoj.
Microsoft se dopustil chyby v načasování programu, ale také v řadě detailů smlouvy. Podniky totiž měly následující možnosti:
- aktualizovat svůj software na nejnovější verze a do 1. října 2001 se zaregistrovat,
- zaplatit si předplatné Upgrade Advantage (do roku 2003),
- podepsat smlouvu, podle níž získají slevu za upřednostňování produktů Microsoftu nebo
- nedělat nic.
Program Licensing 6.0 nakonec ztroskotal na 3 překážkách:
- stav ekonomiky,
- podniková kultura společnosti Microsoft a
- komunita uživatelů informačních technologií.
**Datum vydání: I/2002** 
   Zdroj: CIO.com - Internetové stránky časopisu CIO pro vedoucí pracovníky v oboru informačních technologií  
  
 