Nové marketinové médium vyžaduje nový přístup - Aplikujte CHARM

Co se týče marketingu na Internetu, je lépe, když víte o „marketingu staré školy“ co nejméně. Většina funkčních přemlouvacích taktik zde bývá zneužívana a překrucována. Dokud ale nebudete brát své potenciální zákazníky jako přátele, spadnete do pasti strategií, které již přestávají fungovat.

První věc, kterou byste měli jako obchodník na Internetu udělat, je změnit vlastní postoj k zákazníkovi. Vaším tajemstvím bude CHARM (první písmena následujících hesel v anglickém jazyce):

- Zaujmout pozornost.

- Emočně lidi získat.

- Nabýt a utvrzovat důvěru.

- Utužovat vztahy.

- Motivovat lidi k akci.

Je to zcela opačný přístup, než to, co praktikuje většina obchodníků a překvapivě dokáže přinést skvělý ohlas.

Zaměňte internetovou stránku za internetovou účast. Rozdíl je v tom, že internetová stránka „sedí“ na netu a vy pro ni pracujete. Snažíte se sem nahnat návštěvníky a její obsah vidí jen osoby, které sem přijdou. Webová přítomnost je na druhou stranu živoucí on-line entita, která pracuje pro vás.

Přidávejte svůj obsah do různých kanálů, které vám přivedou návštěvníky z vámi zvolených komunit. Můžete využívat individuální kanály, jakými jsou blogy, podcasty, on-line videa nebo společenské stránky.

Pokud chcete získat dlouhodobou přízeň, přestaňte naslouchat těm, kteří vám tvrdí, že „je to vše o číslech“ a že čím víc lidí přilákáte, tím více peněz vyděláte.

Nejlepší marketéři vám řeknou na rovinu, že je mnohem snazší a levnější obsluhovat stávající zákazníky, než získávat nové. A tak selský rozum napovídá, že je třeba zacházet se zákazníkem tak, jak chceme, aby bylo zacházeno s námi. Jednat s nimi a opatrovat je jako své přátele.

Pomocí CHARM budete vyživovat vztahy tak, abyste z návštěvníků udělali přátele a z přátel rodinu, protože lidé si vždy raději nakoupí od přátel a rodiny. Využívejte svůj přirozený šarm a získáte tak klienty, kteří si od vás budou kupovat znovu a znovu.

-av-
Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com