Nová vlna technologií pro elektronické obchodování

V nepříliš vzdálené budoucnosti (zhruba 3 – 5 let) by se technologie pro e-komerci měly stát nejen rychlejšími a sofistikovanějšími, ale pravděpodobně celkově změní způsob poskytování zákaznických služeb a způsob práce s informacemi. Interaktivní podnikové portály schopné mezi sebou v reálném čase komunikovat, by měly dramaticky změnit celý prodejní proces. Jednou z možných idejí je tzv. „collaborative commerce“ – kdy společnosti budou technologií využívat nejen ke komunikaci se zákazníky, ale i mezi sebou.

Budoucností e-komerce jsou podle některých odborníků tzv. „sdílené portály“, které umožní firmám okamžitý přístup k datům o cenách a dostupnosti zboží spolu s možností placení fakturou či jiným způsobem. Tento způsob obchodování však bude vyžadovat nejen vysokorychlostní síťová spojení, ale větší rozšíření jazyka XML nezávislého na platformě. Uživatelům přinese tato technologie více přímého kontaktu, možnost lepšího řízení dodávek a skladů, což vyústí v nižší náklady, ale i lepší služby – ovlivnit by měla i oblast chatu a okamžitých vzkazů.

V oblasti B2B může být například obchodní partner pomocí okamžitých vzkazů vyrozuměn, že se blíží vypršení kontraktu, ve sféře B2C umožní přesně přizpůsobit nabídku okruhu zákazníkových individuálních zájmů. Podle analytiků bude nová technologie přesahovat možnosti současných webových prohlížečů a umožní dostupnost mnoha dalších služeb. Celkovým cílem inovací v oblasti e-komerce je zajistit koordinaci a dostupnost informací všem zúčastněným stranám.

**Datum vydání: VII/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily