Nerealizovaná digitální revoluce v zábavním průmyslu

Firmy podnikající v oblasti zábavy si hodně slibovaly od nových digitálních technologií, zejména Internetu. Podle jejich představy měl Internet odstranit bariéry vstupu do zábavního průmyslu, takže by téměř každý mohl mít své vlastní studio a síť. Produkty zábavního průmyslu se navíc dají snadno distribuovat po Internetu, čímž se měly podstatně snížit náklady firem.

Skutečnost je však jiná. Existují dvě hlavní překážky: nedostatečná technologie (např. obrázky distribuované po Internetu nejsou tak kvalitní a přenosné „čtečky“ elektronických knih nikdo nekupuje) a neochota zákazníků platit za cokoli jiného než za připojení na Internet. Hudba se sice dá po Internetu přenášet poměrně snadno, ale nikdo zatím nepřiměl zákazníky, aby za ni zaplatili.

Další vize, která se objevila, spočívala v přechodu z analogové techniky na digitální. V současné době se tato myšlenka pomalu realizuje, překážkou však zůstává implementace nových technologií - spolupráce jednotlivých systémů a vytvoření infrastruktury.

Na scéně se objevují také čistě internetové společnosti - tzv. „dotcoms“. Ty jsou z velké části financovány klasickými produkčními firmami.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist