Nejlepší zásady pro on-line komunikace

On-line komunikace (ICQ a další) je dnes využívána stejně jako e-maily a telefonování, a to nejenom mezi přáteli, ale i mezi spolupracovníky a klienty. Mnozí dávají svůj kontakt při běžném obchodním jednání. Jenže podobně jako e-maily a telefonování, i on-line komunikace má svá pravidla a musí být rozumě použita v souladu s podnikovými pravidly. Zde je několik pravidel, jak zůstat efektivní a profesionální:

  • Používejte jiné jméno pro profesionální kontakty a jiné pro soukromé.
  • On-line komunikace je vhodná pro krátké a rychlé komunikace, pro delší používejte přímý kontakt, e-mail nebo telefon.
  • Odcházíte-li od počítače, nastavte si automatickou odpověď, kdy budete on-line. Bude to pro partnery příjemné.
  • Nezapomeňte, že i on-line komunikace lze sledovat a uschovávat, proto ji nepoužívejte pro posílání citlivých dat.
  • Nikdy nevíte, s kým komunikujete, proto používejte zkratky v rozumné míře a dbejte na pravopis a gramatiku.
  • Jako i u jiné komunikace, musíte vědět, kdy se odpojit a ukončit konverzaci. Stálá kontrola, kdo je on-line, může přinést vedle stresu i spoustu práce.

-jh

Zdroj: Sales & Marketing Management - americký server pro obchodníky a marketéry
Zobrazit přehled článků ze zdroje Sales & Marketing Management