Studie TÜV Report 2018, kterou právě zveřejnil svaz německých organizací TÜV (VdTÜV), konstatuje, že bezpečnost vozidel se trvale pohybuje na vysoké úrovni. Přispívá k tomu kvalita výroby a pravidelná údržba především firemních vozů, kterých je stále více.
Počet vozidel, která projdou technickou kontrolou zcela bez závad, se v porvání s minulým rokem snížil o 0,6 procentního bodu na 66,1 procenta. Počet vozidel, která kontrolou neprojdou kvůli závažné závadě, stoupl o 0,2 procentního bodu na 19,9 procenta. Počet aut s méně závažnými závadami mírně klesá. Podíl vozidel, která musela být stažena z provozu jako nebezpečná, je již řadu let stejný: 0,1 procenta.
Nejvíce (přibližně pětina) vozidel se potýká s problémy s osvětlením. Nápadné je především mírné zhoršení o 2,2 procenta u potkávacích světel. To souvisí s prudkým vývojem technologií LED světel, xenonů a tzv. laserových světel vyšší třídy. Může to souviset i s integrací mnohem více světelných zařízení do sériového vybavení novějších vozidel.
Nejméně a nejvíce poruchová vozidla
Vítězem studie TÜV Report 2018 je Mercedes SLK s průměrným podílem významných závad 2,0 procenta. Druhé místo obsadil VW Golf Sportsvan (podíl závad 2,5 procenta). O třetí místo se dělí Mercedes třídy B, který v předcházejícím roce obsadil druhou příčku, a znovu Mercedes GLK.
TÜV Report zpracovává žebříčky poruchovosti vozidel s ohledem na jejich stáří – kategorie 2–3 roky, 4–5 let, 6–7 let, 8–9 let a 10–11 let. Prohlédněte si tyto žebříčky z TÜV Reportu 2018, které zveřejnil časopis Auto Bild. 
Pokud jde o jednotlivé třídy, ve třídě „mini“ zvítězil Opel Adam (3,8 procenta). U malých vozidel je znovu první Mazda 2 (2,7 procenta). V kompaktní třídě dosáhl nejlepších hodnot znovu Mercedes třídy A (3,3 procenta). Ve střední třídě porazilo Volvo V40 (3,0 procenta) Mercedes třídy C (3,4 procenta). Ke změně došlo také ve třídě VAN – loňského vítěze Mercedes třídy B porazil celkově druhý Golf Sportsvan a třetí Mercedes GLK si polepšil také ve třídě SUV.
Největším počtem závad na technické kontrole trpěla opět Kia Sportage s podílem 12,6 procenta. Těsně nad ní se umístily modely Fiat Punto (12,3 procenta) a Dacia Logan s 12,2 procenta.
TÜV Report
Studii TÜV Report každoročně zveřejňuje svaz TÜV (VdTÜV) a je považována za jeden z nejdůležitějších nezávislých zdrojů rad pro řidiče, zejména při nákupu ojetých vozidel. Jsou do ní zahrnuty všechny výsledky technických kontrol ze všech podniků TÜV v Německu – v roce 2018 celkem 8,8 milionu technických kontrol od července 2016 do června 2017.
-kk-