Nákup na internetu není jen kliknutí myší

On-line zákazník nakupuje snadno – kliknout myší, potvrdit nabídku, číslo kreditní karty a je to. Na druhém konci „drátu“ už to ale tak jednoduché není. Nejprve požadavek přichází do platební brány, ta ověří jeho serióznost za pomoci příslušného software (tzv. fraud detection), který také nabídku potvrdí a autorizuje platnost karty. Mírně odlišnou možností je využití platební služby – přes její webové stránky zadáte e-mailovou adresu obchodu a potvrdíte odeslání peněz. Server platební služby pak operaci dokončí včetně všech ověřovacích náležitostí.

Uzavřením obchodu ale nic nekončí – internetový obchod musí ještě vejít v kontakt s poskytovatelem platební karty, ten pak s bankou, kde je účet kupujícího. Teprve ta pak převede peníze na účet prodejce. Hladký běh elektronického byznysu je možný právě díky moderním technologiím – jeden problém však dělá webovým obchodníkům těžkou hlavu – zákazník, který odmítne zboží odebrat. Kreditní společnosti však již pracují na opatřeních, které by těmto finančním ztrátám za zbytečně doručené zboží měly zabránit.

**Datum vydání: V/2002**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje CRM Daily
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace