Multimediální zprávy - jen nafouklá bublina?

Zisky společností vyrábějících mobilní telefony rapidně klesají, a proto není divu, že tyto firmy usilují o maximum inovací, které jim pomohou obstát v konkurenci. Jednou z takových inovací jsou MMS – multimediální zprávy, které jsou vizuální obdobou klasických textovek. Je to další nafouklá bublina?

Zdá se, že ne. Na rozdíl od wapu, který se mezi uživateli mobilních telefonů nijak zvlášť neujal, je po MMS poptávka. V Japonsku a Jižní Koreji, kde jsou už MMS k dispozici se vyrábí stále více mobilních telefonů vybavených digitálními fotoaparáty. Průzkumy trhu v Evropě ukazují, že lidé takovou službu chtějí a jsou ochotni za ni platit.

Ačkoli jsou evropští operátoři ochotni tuto službu zavést, mají před sebou ještě celou řadu problémů. Jedním z nich je například nedostatečná infrastruktura a nekompatibilita zařízení od různých výrobců. Je také otázkou, jak se bude stanovovat cena těchto služeb. MMS však určitě nenahradí klasické textové zprávy, protože se budou rozesílat při zcela jiných příležitostech – dá se očekávat, že lidé si budou loga a obrázky posílat například místo pohlednic z dovolené.

**Datum vydání:** IV/2002
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace