Mobil, jedině mobil

Většina zaměstnanců dává přednost používání firemního mobilního telefonu před pevnou linkou, a to dokonce i v případě, že sedí ve své kanceláři. K tomuto závěru dospěl výzkum společnosti **Quocirca**, kterého se v roce 2004 zúčastnili vedoucí pracovníci z oboru IT po celé Evropě. Mobilní telefon nabízí totiž pohodlnější jednání, především proto, že umožňuje jednoduchý přístup ke kontaktním údajům. Díky přenositelnosti telefonních čísel již navíc není třeba obávat se nepříjemností spojených se změnou mobilního operátora. Mezi uživateli pak rychle stoupá závislost na těchto detailech.

Zdokonalující funkcionality mobilních telefonů však s sebou nesou nový problém – přenositelnost celkových uživatelských zkušeností. Ukládání a následné převádění dat z jednoho přístroje na druhý je například frustrující jak pro uživatele, tak pro firmy, i když samotná možnost ukládat data byla vítanou inovací. Další chaos mohou způsobovat nové aplikace a uživatelská rozhraní. Firmy potřebují v souvislosti se vzrůstajícím počtem možností mobilních telefonů jistou úroveň konzistentnosti. IT odborníci proto vedou své firmy k budování strategických vztahů s mobilními operátory.

-kk-

**Datum vydání:** III/2005
Zdroj: The Register - britský server věnovaný řízení především IT
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Register