Ministerstvo zahraničních věcí investuje do informačního portálu pro cizince

Ministerstvo zahraničních věcí se chystá investovat přes 38 milionů korun do rozvoje portálu czech.cz, určeného k informování zahraničních návštěvníků České republiky. Design portálu vytvářela až doposud společnost Run Interactive společně s firmou Advertures. Právě druhá jmenovaná firma byla pověřena vytvořením nové podoby stránek.


Vzhled portálu se musí přizpůsobit novému vizuálnímu stylu České republiky. Ministerstvo chce zatraktivnit také informační obsah portálu, který by měl být pravidelně aktualizován. Nyní je pouze v angličtině, ale už se připravuje celkem pět jazykových verzí (angličtina, němčina, francouzština, španělština a ruština).

Pochybnosti o užitečnosti portálu tiskový mluvčí ministerstva Vít Kolář odmítá: „Dosavadní zkušenosti ukazují, že velké procento cizinců navštěvuje české servery právě přes portál czech.cz.“ Není ale jasné, zda má tento efekt na svědomí kvalitní obsah portálu nebo spíše atraktivní doména. Ostatně při vyhledávání klíčového slova „czech“ v nejužívanějším vyhledávači Google se objeví odkaz na tyto stránky na prvním místě.

Opačné problémy měl projekt ministerstva informatiky „Portál státní správy“, u kterého byla často kritizována nečesky znějící internetová adresa portal.gov.cz. V poslední době byl hodně kritizován i projekt Ústavu pro informace ve vzdělávání na vzdělávací portál.

-ds-

Zdroj: Euro - web týdeníku Euro
Zobrazit přehled článků ze zdroje Euro