Meloun si po Internetu nepotěžkáte

S příchodem a rozšířením Internetu se vyskytly také nové možnosti pro obchodníky. Prodej zboží či služeb online se stává stále větší výzvou. Některé firmy začaly díky této nové možnosti prosperovat, jiné to zkusily a spálily se.

Výhody podnikání na síti jsou zřejmé: nesmírně široká základna zákazníků a nízké náklady. Navíc není potřeba platit prodavače, o prodejně samotné nemluvě.

Úspěšnost podnikání v oblasti e-komerce však závisí také na druhu a povaze sortimentu, který chcete prodávat. Snadno skladovatelné zboží, jako například hudební nosiče, knihy, tisk, video nebo DVD jsou velmi žádané. Výpočetní technika je někde mezi. Zatímco hardware prodáte po síti jen těžko, s odběrem softwaru to vypadá lépe.

Problém je ale se zbožím, které je náročné na skladování či převoz. Do této oblasti spadají zejména potravinářské firmy. Zákazník je totiž zvyklý spoléhat se při výběru potravin na svůj zrak, hmat a čich.

**Datum vydání: III/2002**
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Zobrazit přehled článků ze zdroje bcentral