Marketingové strategie v éře Internetu

Internet do značné míry ovlivnil marketingové strategie, které dnes firmy rozvíjejí. Článek se zabývá možnými problémy, se kterými se budou muset v budoucnu obchodníci a experti na marketingové strategie potýkat.

Mezi hlavní problémy týkající se marketingu patří:

1. Správa seznamů a jejich rozšiřování. Ti podnikatelé, kteří chtějí být co nejefektivnější, se musí snažit zvyšovat počet zákazníků, s nimiž mají osobní a důvěryhodný vztah. Kontakt se zákazníky se dá realizovat např. prostřednictvím e-mailu.
2. Personalizace. Obchodníci se musí snažit oslovit svou reklamou správnou cílovou skupinu a nabídnout svým klientům produkty přesně podle jejich potřeb.
3. Přetížení daty. Obchodníci se musí snažit shromažďovat údaje o svých zákaznících, ale musí vědět, kde je mají hledat, aby jich nebylo zbytečně mnoho. K dispozici mají v současné době i přímé metody, např. elektronické časopisy, bezdrátová zařízení…
4. Partnerské obchodní vztahy. Nejlepší je navázat obchodní vztahy s firmami, kterým vaši zákazníci důvěřují.
5. Ochrana privátních údajů. Je důležité dokázat zákazníkům, že jste důvěryhodní. Proto se vyplatí investovat např. do vhodného softwaru.

**Datum vydání:** IX/2001
Zdroj: Ecommerce-guide - průvodce elektronickým obchodováním
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ecommerce-guide