Kvalitativní výzkum na Internetu

Článek si klade za úkol přiblížit svět marketingového výzkumu na Internetu, konkrétně výzkumu kvalitativního. Kvalitativní metody se používají hlavně tam, kde má zadavatel požadavek na důkladnější, hlubší zkoumání nějaké věci či jevu. Může se přitom jednat jak o konkrétní výrobek dané firmy, tak například o vnímání její prezentace na veřejnosti apod. Kvalitativní metody se zaměřují na hlubší motivace - důvody které vedou spotřebitele či obecně respondenta k jeho názoru.

Kvalitativní on-line výzkum pak může mít, stejně jako u klasické podoby, několik forem a praktik. Jsou to hlavně on-line focus skupiny (focus groups), e-mail skupiny (e-mail groups), „hloubkové“ e-mail rozhovory (e-mail in-depths) a poslední dobou je čím dál tím více oblíben on-line „brainstorming“, který je svou podstatou spíše „produktem“ hloubkových e-mail rozhovorů.

Článek dále podrobněji popisuje průběh marketingového výzkumu v každé z těchto skupin a zmiňuje jejich výhody a nevýhody. Na konci článku najdeme slovníček používaných výrazů a jejich vysvětlení.

**Datum vydání:** II/2002
Zdroj: Bloomberg Businessweek - portál prestižního amerického týdeníku Business Week a mediální agentury Bloomberg
Zobrazit přehled článků ze zdroje Bloomberg Businessweek