Který den je nejvhodnější pro zasílání informačních e-mailů?

Zasilatelé e-mailových newsletterů stále uvažují nad tím, který den je pro jejich posílání nejvhodnější. Zpráva „Q2 2006 Email Statistics“, sestavená na základě průzkumu společnosti eROI, rozděluje e-maily na obchodní a spotřebitelské a pokouší se určit nejlepší den v týdnu a nejvhodnější frekvenci jejich zasílání.

Business-to-business (B2B), tedy e-mail putující od jednoho obchodního subjektu k druhému, je nejlépe poslat na začátku týdne. B2B e-mail přijatý v pondělí či úterý dává čtenáři příležitost na něj reagovat či se podle něj zařídit ještě než pracovní týden skončí. 33 procent respondentů dává přednost e-mailu přijatému již v pondělí, 36 procent v úterý. S dalšími dny v týdnu tyto preference prudce klesají.

Nejvhodnější den pro odeslání business-to-consumer (B2C), tedy e-mail mezi obchodním subjektem a zákazníkem, již není tak snadné určit. Respondenti uvedli jako vhodný den středu (26%) a pátek (31%). Doručení nové nabídky produktů či newsletteru ve středu umožňuje příjemci včas naplánovat program na víkend, do kterého může zahrnout i nákupy, na něž ho přivedl přijatý e-mail.
E-mail přijatý v pátek zastihne příjemce v době, kdy na víkend a s ním spojené volno myslí nejintenzivněji. Nejhorší možností je zasílat e-maily tohoto druhu přímo o víkendu, tedy v sobotu a v neděli.

Frekvence zasílání je další otázkou, které musí obchodníci zasílající e-newslettery čelit. Podle průzkumu eROI dává nejvíce lidí přednost zasílání každý měsíc (35%). Nicméně 25 procent respondentů uvedlo, že by si přáli dostávat informace raději jednou týdně.
Je možné, že některé zákazníky může příliš časté zasílání informačních a reklamních materiálů dovést až k odmítnutí tyto materiály přijímat (např. prostě odhlásí svou e-mailovou adresu ze služeb newsletteru). Potvrdilo to 56 procent respondentů. Pro 65 procent respondentů jsou naopak důvodem k odhlášení nezajímavé a neužitečné informace v newsletteru obsažené.

Výsledky průzkumu jsou založené na odpovědích 300 respondentů.

-ds-

Zdroj: ClickZ - americký portál zaměřený na digitální marketing
Zobrazit přehled článků ze zdroje ClickZ