Krize v e-komerci: kdo půjde z kola ven?

Odborníci se shodují na tom, že společnosti provozující e-komerci, které přežily současnou krizi a nezkrachovaly budou ještě nejméně v druhé polovině letošního roku zažívat krušné časy. Boj o přežití začne na přeplněných trzích. Očekává se tak krach dalších společností. Paradoxem zůstává, že ty nejváženější společnosti již neexistují.

Krize v podobě znatelného poklesu příjmů se rozšířila i do on-line makléřského sektoru. Zde bude třeba bojovat o přežití v následujících měsících též. Akvizic a skupování přibývá. Internet jednoduše nedisponuje tolika obchodníky, aby mohli všichni vykazovat zisk. Experti však zatím nejsou schopni učit, která firma zkrachuje jako další.

Nejlépe se prodávající on-line produkty zahrnují počítače a software. I tento sektor je však zdá se ohrožen. Konsolidaci čelí i prodejci netrvanlivých produktů, následování on-line cestovními kancelářemi, které se však s problémy potýkají již od teroristických útoků na USA v září minulého roku.

Kdo tuto krizi překoná? To je podle odborníků nezodpověditelná otázka. Podle svých slov mohou pouze předpovídat, že současný stav přežijí poskytovatelé aplikačních služeb, personalizačních technologií a volných internetových produktů (chat, sdílení souborů). Společnosti, které se specializují pouze na technologie však budou nuceny spojit se se společnostmi, které se více zabývají obecnými obchodními problémy.

**Datum vydání:** VII/2002
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times