Komunikace ve firmě prostřednictvím intranetu

Ačkoli se zdá, že čistě internetové společnosti pomalu zanikají a jsou na ústupu, nedá se to samé říci o komunikačních technologiích obecně. Potenciál podnikového intranetu v oblasti komunikace vedení firmy a zaměstnanců stále roste. Přesvědčili se o tom ve společnosti **Ford Motor Company**.

Firma **Ford** například nabídla svým zaměstnancům osobní počítače, aby byli neustále v kontaktu a online. Zaměstnanci si tak mohou například vyhledat v databázi svou evidenci práce a informace o výplatách.

Firma však objevila další oblast využití počítačů a sítí: školení zaměstnanců. Lidé si mohou informace sami aktivně vyhledávat a organizovat, mohou se i zapsat do online kurzů. Náklady na školení se za posledních půl roku údajně snížily o 2 milióny dolarů.

Předpokládá se také, že díky zavedení počítačů odpadne část práce (administrativy) oddělení lidských zdrojů, protože zaměstnanci si budou moci mnoho požadovaných informací najít sami.
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist