Klíč k úspěšnému obchodování spočívá ve využití více kanálů

Obchodníci, kteří využívají více kanálů, mají vyšší zisky a lépe si udržují zákazníky. Tento závěr přinesl průzkum společnosti Shop.org. Tradiční značky se začaly prosazovat na Internetu v době, kdy čistě internetové firmy (tzv. **DotComs**) zmizely a začaly se rozvíjet internetové snahy firem, které doposud podnikaly a obchodovaly pouze offline.

Studie také přinesla výsledky průzkumu obchodního chování jednotlivých skupin zákazníků, tj.

1. těch, kteří hodně nakupují v internetových obchodech,
2. těch, kteří na Internetu pouze vyhledávají informace o zboží a poté jej nakupují v „kamenných“ obchodech a
3. zákazníků, kteří nakupují výhradně v „kamenných“ obchodech.

Situace se nyní vyvíjí tak, že obchodníci budou muset své kanály integrovat – jedině tak si udrží ty zákazníky, kteří považují všechny tři kanály za jednu maloobchodní značku. Zmíněnými třemi kanály se myslí běžné „kamenné“ obchody, online prezentace firem a online obchody.

**Datum vydání:** X/2001
Zdroj: Ecommerce-guide - průvodce elektronickým obchodováním
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ecommerce-guide