Kdo tomu velí?

Webové stránky mohou být mnohým – nástrojem propagace obchodní značky, komerčním pohonem firmy nebo střediskem služeb. U řady firem jsou vším tímto dohromady nebo mají dokonce i více funkcí. Proto také projekty webových stránek spravuje více firemních zdrojů a manažerů. Nedávný průzkum společnosti **Jupiter Research**, jehož se zúčastnilo 254 IT manažerů potvrdil, že v 75 procentech případů vychází rozpočet na firemní webové stránky z více oddělení a obchodních jednotek. Nejčastěji jej společně zajišťují oddělení IT, marketingu a obchodu. Ve velkých korporacích je pak situace ještě složitější. 20 procent respondentů z těchto podniků nebylo schopno přesně říci, odkud jsou jejich webové projekty řízeny.

Ideální strategií by přitom podle odborníků bylo, kdyby webové iniciativy firmy vedla pouze jedna konkrétní osoba. Řízení ze strany více oddělení vede ke konfliktům a ztrátě efektivity. Tento vedoucí pracovník by měl pocházet z oddělení marketingu, pokud ale v řízení webových stránek dominuje jiné oddělení, měl by být právě z něho. Jeho úkolem by měla být optimalizace strategické úlohy stránek, nikoli propagace agendy toho či onoho oddělení. Průzkum **Jupiter Research** naznačuje, že letošní rok je rokem opětovného investování do firemních webových stránek. Investice by měly vést ke zlepšení použitelnosti stránek a nárůstu on-line obchodování.

-kk-
Zdroj: CMO.com - server pro marketingové odborníky
Zobrazit přehled článků ze zdroje CMO.com