Kam kráčíš, e-komerce?

Před dvěma lety byla e-komerce jednoznačně na vzestupu. Letošní rok je však pro ni opravdovou zkouškou. Celé odvětví se zdá se zastavilo na starých obchodních postupech. Klíčovým bodem je v tomto smyslu nepochybně teroristický útok na USA z 11.září 2001, jenž přinesl e-komerci rozporuplnou vidinu budoucnosti. Američané - a nejen oni - se bojí do ulic, nakupují tedy více prostřednictvím Internetu. Hrozba rozšíření sněti slezinné je však na druhou stranu nutí nepsat dopisy, vycházet ven a tudíž tam i nakupovat.

Trh cenných papírů je nyní přesně tam, kde byl minulý podzim. Ekonomové tuto situaci označují termínem dvojnásobný pokles a trvají na tom, že e-komerci čeká zkouška ohněm. Alarmující je například to, že na internetovém trhu letos není žádné nové elektronické zařízení. Zařízení tohoto typu jsou přitom na e-trhu jedním z nejžádanějších druhů zboží. Všudypřítomné Playstationy a přehrávače DVD jsou přeci jen loňskými hity.

Lidé v minulých letech na internetu rozhodně utráceli více než teď. Je tedy důvod k obavám o osud e-komerce? Prezident Spojených států amerických k tomu poznamenal asi tolik: „ Jsme ve složité ekonomické situaci.“ My ostatní si můžeme říci: „Uvidíme…“

**Datum vydání:** VIII/2002
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times