Elektronický marketing vznikl díky rychlé expanzi Internetu a vlétl do obchodního světa jako vichřice. Alespoň to tak vypadalo v 90. letech minulého století v USA. Elektronický marketing sliboval ohromující výsledky. Brzy však díky nepříjemnému ekonomickému vývoji přestal ztrácet na popularitě. Dnes vstává elektronický marketing z popela svých minulých proher a chyb jako bájný Fénix. Znovu usiluje o prosazení jako slibný a efektivní nástroj pro strategický růst a tržní úspěch firem. Problémem zůstává skutečnost, že někteří lidé, včetně vašich zaměstnanců, zákazníků a pravděpodobně i vás samotných, mají obavy z opakovaného neúspěchu.
Cesta k efektivnímu e-marketingu je stále plná skrytých děr a neprobádané divočiny. Kritickým předpokladem úspěchu elektronického marketingu je úvaha před zahájením samotných kampaní. Je třeba zajistit potřeby zákazníků a zaměstnanců. Článek nabízí několik důležitých doporučení:
- Ujistěte se, že vaše zpráva dojde do e-mailových schránek zákazníků. 
- Nepodceňujte sílu správně vybraných slov. 
- Když vytvoříte internetové stránky, musíte k nim také zákazníky přivést.
- Než začnete s reklamou, proveďte strategickou úvahu. 
- Dobrý obsah bez dobrého designu úspěch nezaručí.
- Respektujte soukromí.
Vždy se ujistěte, že zaměstnanci, kteří komunikují se zákazníky znají a chápou firemní strategii elektronického marketingu. Bez interní podpory není externí e-marketingové sliby možné realizovat.
-kk-
**Datum vydání:** VII/2004 
   Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu  
  
 