Jak zákazníci nakupují online? - srovnávací studie

Stále více firem umisťuje svou nabídku na webové stránky, případně si rovnou zakládá internetový obchod. Internet je také přístupnější stále širší skupině lidí, proto objem nákupů uskutečněných tímto způsobem neustále roste. Studie Consumers@shopping poskytuje výsledky mezinárodního srovnání zkušeností zákazníků s online obchodem. Cílem studie bylo zjistit, jak snadno se tímto způsobem dá nakupovat. Studie také odhalila správné a nesprávné postupy a možná rizika.

Výsledky studie ukazují, že k tomu, aby byl Internet spolehlivým a důvěryhodným prostředím pro nákup, je třeba podstoupit celou řadu změn. Výběr je v některých oblastech například velmi omezený, zatímco v jiných oblastech se neustále rozvíjí (knihy, CD). Studie ukázala, že maloobchodníci musí zlepšit svou komunikaci se zákazníky především co se týče dostupnosti informací o možnosti reklamací, vlastních dodávkách a ochraně soukromých údajů. Jedině tak k nim budou mít zákazníci plnou důvěru.

Zákazníci musí mít také k dispozici potřebné informace o obchodníkovi, tj. veškerá identifikační data a adresy poboček firmy. Zákazníci také více věří obchodníkům, kteří na svých stránkách uvádí podrobné informace o cenách výrobků. V každé fázi procesu objednávání by měl mít zákazník možnost přečíst si smluvní podmínky firmy.
Zdroj: Europa - oficiální portál Evropské unie
Zobrazit přehled článků ze zdroje Europa