Jak udělat z dětí budoucí zákazníky

Nedávná americká studie prokázala, že děti a mládež se stávají důležitou cílovou skupinou pro internetový obchod a marketing. Celkově tvoří asi jednu pětinu on-line populace. Internetovým marketingovým specialistům se tak nabízí jedinečná šance udělat z těchto lidí budoucí zákazníky.

Mladiství jsou dnes obecně technicky vyspělejší než například jejich rodiče. Z internetových služeb využívají zejména e-mail a chat. Na tyto služby by se proto měli soustředit i marketingoví specialisté. Marketingové snahy se v oblasti e-komerce v souvislosti s mladistvími dosud míjely účinkem. Narážely jednoduše na fakt, že tito lidé většinou nedisponují kreditními kartami ani možnostmi hotového placení. Dnes se pomalu ukazuje, že výhody tento způsob marketingu přináší až po dlouhé době a že se na ně vyplatí počkat.

Internetoví marketingoví odborníci se snaží mladistvé stále oslovovat. Uvědomují si, že internetový trh „pro děti“ jim zvláštní okamžité dividendy nepřinese. Zároveň však vědí, že se do něj vyplatí dlouhodobě investovat finanční i lidský kapitál. Potvrzuje se to zejména společnostem **Microsoft**, **Yahoo!** či **Amazon.com**, jež zaznamenaly v uplynulém měsíci v e-komerci díky svým marketingovým kampaním nejvyšší zisky.

**Datum vydání:** VIII/2002
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times