Jak spolehlivě znechutit on-line zákazníka

Co si myslíte o reklamách, které se na vás vyvalí při hledání webových stránek nebo dokonce na vašich oblíbených stránkách? Nejste již tou změtí reklam frustrováni? Nebo přijímáte okna s vyskakující mi reklamami jako přirozenou součást využití Internetu? Americký ** Ponemon Institute** vypracoval studii internetové reklamy, které se zúčastnilo více než tisíc osob starších 18 let s možností navštěvovat Internet každý den. Na jejím základě bylo formulováno deset nejčastějších způsobů, jak přijít o zákazníka.

- Co nejvíce zaplňujte obrazovky zákazníků bannery a pop-upy.
- Narušujte soukromí zákazníků. Sbírejte co nejvíce osobních údajů.
- Neobávejte se opakovaně zasílat reklamy sdělující zákazníkovi, že určité produkty jsou oblastí jeho zájmu.
- Odpověď na vaši reklamu udělejte co nejsložitější. Pokud se uživatel zaregistruje, dlouho mu neodpovídejte.
- Ujistěte se, že vaše stránky obsahují nejnovější verzi spywaru, kterého se jen tak nedá zbavit.
- Ignorujte požadavky zákazníků ohledně toho, kdy je můžete kontaktovat. Nejvhodnější doba je při obědě.
- Znemožněte zákazníkům nalézt pravidla on-line ochrany soukromí.
- Neodpovídejte nespokojeným zákazníkům na stížnosti ohledně vašich produktů.
- Na informacích o vašich zákaznících vydělejte co nejvíce peněz. Poskytujte je komukoli, kdo projeví zájem.
- Zákazníci nemají právo na soukromí. Pokud si budou stěžovat, řekněte jim to.

Výsledky studie jasně ukazují na to, že relevantní internetová reklama představuje velké možnosti spuštění úspěšných kampaní. Svůj skutečný potenciál může však rozvinout jen tehdy, pokud bude dodržovat zásady ochrany soukromí zákazníků. Pokud jde o jednotlivé formáty internetové reklamy, 60 procent respondentů označilo bannery za vždy obtěžující. U pop-upů to bylo téměř 80 procent respondentů. I přes tato negativní odhalení však 31 procent respondentů uvedlo, že nějaké nabídky zprostředkované internetovou reklamou využilo. 65 procent k tomu odmítá investovat do služeb ISP, které blokují nevyžádanou internetovou reklamu.

-kk-

**Datum vydání:** IX/2004
Zdroj: darwinmag.com - Magazín věnovaný informačním technologiím a managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje darwinmag.com