Jak si vybudovat osobní značku na internetu

Ilustrační snímek

Až se budete ucházet o nové místo manažera či zkušeného specialisty, potenciální zaměstnavatelé si vás s největší pravděpodobností budou prověřovat na internetu. Pokud se tedy nejmenujete Jan Novák, a není vás tudíž možné jednoznačně identifikovat, měli byste svou profesionální prezentaci na internetu brát vážně. Ptáte se, co můžete udělat pro to, abyste získali kontrolu nad výsledky vyhledávání vašeho jména na internetu? Máme pro vás doporučení ze serveru Forbes.com.

1. Zajděte si k fotografovi

Budete potřebovat profesionální fotografii. Fotografie pořízená mobilem vás nemůže dobře reprezentovat, zvlášť když budete fotografovat sami sebe. Nemusíte platit horentní sumy, důležité je ale vybrat profesionála, jehož předešlá práce vás osloví. Vyberte si jednu profesionální fotografii a používejte ji ve všech online platformách jako své jedinečné logo.

2. Založte si blog

Využijte například služby Wordpress.com, která je bezplatná a zajistí vám přední umístění vašeho blogu ve vyhledávačích. Blog pojmenujte svým jménem (např. jannovak.wordpress.com) a založte si k blogu stejnou e-mailovou adresu na Gmailu (např. jannovak@gmail.com). Pište o novinkách ve svém oboru a přidávejte své vlastní postřehy. Pracujte s klíčovými slovy a blog aktualizujte pravidelně.

3. Začněte používat Twitter a Facebook

Vytvořte si profily se svým jménem, popisem svých činností a odkazem na svůj blog. Pak začněte sdílet příspěvky ze svého blogu. Nejen, že získáte více čtenářů, ale také lepší pozici ve vyhledávačích.

4. Neopomíjejte Google+

Profil na sociální síti Google+ není zbytečný, i když již máte profil na Facebooku a Twitteru. Má totiž řadu výhod pro vaši pozici ve vyhledávání pomocí vyhledávače Google. Google například hodnotí popularitu autorů a může vás upřednostnit, čímž se dostanete blíže k potenciálním zaměstnavatelům. Když propojíte svůj blog s účtem Google+, ve výsledcích vyhledávání se hned u vašeho blogu zobrazí vaše profesionální fotografie.

5. Vstupte na profesní síť LinkedIn

Vytvořte si profil, v němž shrnete svou pracovní historii, úspěšné projekty a také připojíte svůj blog. Začněte sledovat zajímavé zaměstnavatele a vstupte do relevantních diskusních skupin. Pravidelně sdílejte pouze odborný obsah, vyvarujte se přímé reklamy (pokud si ji nezaplatíte ve vyhrazených reklamních zónách).

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com