Jak si nezničit kariéru na sociálních sítích

Ilustrační snímek

Zaměstnanci, kteří jsou aktivní na sociálních sítích, se chtě nechtě stávají zástupci svých organizací v online světě. I když používají své vlastní jméno a své soukromé profily, nesou určitou odpovědnost za pověst zaměstnavatele (a to dokonce i tehdy, když je zaměstnavatel sám vyzývá k tomu, aby jej na svém soukromém profilu propagovali). V České republice může být příkladem nebezpečnosti neformální komunikace na sociálních sítích nedávné propuštění mluvčího Air Bank v důsledku zveřejnění fotografie pozadí kolegyně na jeho soukromém účtu na Twitteru.

Jak se tedy při používání sociálních sítí vyhnout poškození značky vašeho zaměstnavatele a vaší vlastní kariéry? Server PR Daily radí:

Nebuďte vulgární

I když média kolem vás jsou plná vulgarit, zachovejte slušný projev.

Publikujte jen to, za co se nebudete následně stydět

I když zpětně vymažete neuvážený tweet nebo status, nikdo vám nezaručí, že jej již všichni nečetli a že o tom neexistuje například screenshot.

Myslete na názor svého šéfa a rodiny

Pokud se chystáte zveřejnit něco, co by nepotěšilo ani vaše nadřízené ani vaši manželku a maminku, rozmyslete si to. Nikoho nenapadejte a zdržte se komentářů, kterých byste mohli litovat.

Přemýšlejte o možných scénářích

Než rozešlete kontroverzní zprávu, důkladně se zamyslete, jaký vývoj událostí může následovat a čeho vlastně chcete dosáhnout.

Nemíchejte práci a zábavu

Pokud se chcete místo, kde budete moci bezpečně vyjadřovat své soukromé názory a dělit se o soukromé zážitky, zřiďte si je na Facebooku. A důsledně dbejte na to, aby vaše síť přátel zahrnovala jen lidi, které skutečně znáte. I tak se ale vyhýbejte příliš kontroverzním tématům.

-kk-

Zdroj: Ragan's PR Daily - denní zprávy, doporučení a názory z oboru PR, marketingu, sociálních sítí a médií
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ragan's PR Daily