Jak si (ne)zničit reputaci na LinkedInu

Ilustrační snímek

V osobní i online komunikaci jednoznačně platí, že čeho je moc, toho je příliš. A obzvláště to platí v komunikaci profesionální – například když hledáme zaměstnání nebo nové klienty. K oběma těmto účelům v poslední době velmi dobře slouží sociální síť LinkedIn, i na ní je však důležité nikoho neobtěžovat. Profesionální reputace se v online světě ztrácí velmi rychle a stačí k tomu i hloupé chyby.

Ať už vás v souvislosti s nimi napadají jakékoli výmluvy, na LinkedInu se držte především dvou nejdůležitějších zásad: 1) neposílejte výzvy ke spojení lidem, které neznáte a 2) nezneužívejte diskusní skupiny k propagaci svých výrobků a služeb. Další tipy, jak od sebe neodpuzovat uživatele sociální sítě LinkedIn shrnula na serveru US News autorka populárního manažerského blogu Alison Greenová.

Neposílejte obecné žádosti o spojení

Když se chcete s někým spojit, věnujte chvíli svého času do sepsání osobní pozvánky. Když pouze přepošlete automatickou zprávu, moc dobrý dojem neuděláte.

Neměňte si status tak často jako na Facebooku nebo Twitteru

LinkedIn je profesní síť a vaše kontakty nechtějí dostávat zprávy o tom, co děláte každou minutu. Čím více toho budete o sobě zveřejňovat, tím méně budou vaše příspěvky číst.

Nevymýšlejte si pracovní zkušenosti

Dříve či později by vás odhalili kolegové nebo případní obchodní partneři, nemluvě o náborářích. Ti si umějí velmi rychle porovnat, co os sobě kde píšete.

Nenechávejte si prázdný profil

Pokud sami nevyplníte údaje o sobě, můžete jen těžko chtít, aby se s vámi kdokoli spojoval.

Nerozdávejte doporučení na počkání

LinkedIn nedávno spustil službu s názvem Endorsements, která dává uživatelům možnost jedním kliknutím doporučit dovednost nebo více dovedností, které si jiný uživatel uvedl ve svém profilu. Klikejte pouze na dovednosti lidí, které opravdu znáte.

-kk-

Zdroj: U.S. News & World Report - americký web věnovaný vzdělávání, zdraví, financím a kariéře
Zobrazit přehled článků ze zdroje U.S. News & World Report