Jak se dají pomocí Internetu prodávat znalosti

Cílem správy znalostí bývá často zavedení nových znalostních produktů nebo služeb. Tak tomu bylo v případě nové internetové poradenské služby „Ernie“, jejíž provoz zahájila společnost Ernst & Young v roce 1996. Služba Ernie umožňuje více aktivovat nejdůležitější vlastnictví:firmy: znalosti svých profesionálů. Služba je určena podnikatelům s rozsáhlou potřebou obchodního poradenství, kteří však většinou nejsou schopni zajistit s tím související projekty.

Společnost Ernst & Young shromažďuje znalosti ze všech vyřešených případů svých klientů po celém světě. Specialisté této společnosti však mohou být v daném okamžiku pouze na jednom místě a jejich čas je omezený. Novým nástrojem pro doručování služeb se tak stal Internet. Ten umožnil, aby se znalosti společnosti Ernst & Young staly dostupné pro nový okruh klientů.

Nejlepšími dosavadními zákazníky společnosti jsou manažeři vykonávající rozhodnutí v oblastech informačních technologií, daňového plánování a lidských zdrojů. Dostupnost aktuálních znalostí má ve všech těchto oblastech zásadní důležitost, realizace sdílení znalostí je však snadná. V případě služby Ernie se nejedná o pouhý informační servis, ale o nabídku znalostí. Služba totiž kombinuje přístup k databázi s přístupem k odborníkům. Odpovědi na požadavky nevznikají automaticky, ale jsou sestavovány zkušenými profesionály znalými kontextu požadavku.
Zdroj: Cap Gemini Ernst & Young - portál mezinárodní poradenské společnosti
Zobrazit přehled článků ze zdroje Cap Gemini Ernst & Young