Jak přilákat zákazníky na své webové stránky: trocha psychologie

Článek se zabývá důležitou součástí podnikání na Internetu, a sice návštěvností www stránek. Také podává informace o tom, jakými psychologickými zákonitostmi se řídí proces vyhledávání informací. Autor tvrdí, že když jsou firemní www stránky správně vytvořené (podle těchto zákonitostí), uživatelé se na nich lépe orientují a také se na ně rádi vracejí.

Proces hledání informací v určitém zdroji probíhá tak, že člověk (např. v novinách) nejprve hledá obrázky. U webové stránky to však probíhá trochu jinak. Když uživatel najde nějakou stránku, jeho oči se nejprve zaměří do levého horního rohu. Pak se pohled přesune do středu, doprava a pak přes střed opět doleva. To vše se odehrává řádově v sekundách, aniž by uživatel vůbec věděl, že se do středu dívá.

Z uvedených skutečností tedy vyplývá, že středová oblast stránky je nejdůležitější a sem by se tudíž měly umisťovat nejdůležitější a nejstrategičtější informace. V levé části stránky by se měly nacházet různé odkazy a pomůcky pro lepší orientaci uživatele. Protože uživatel se nejdříve podívá doleva, mělo by se např. v levém horním rohu nacházet logo firmy. To by mělo být navíc tak výrazné, aby se nedalo přehlédnout.

Co se pravé strany týče, platí, že ačkoli uživatelé soustředí svou pozornost na střed stránky, bezděčně (periferně) sem směřují svůj pohled a tato bezděčně získaná informace se jim ukládá do paměti. Na pravou stranu je tedy proto vhodné vkládat různé výzvy, jako např. „Zaregistrujte se a budete zdarma dostávat e-mail s novinkami“.

**Datum vydání:**X/2001
Zdroj: Ecommerce-guide - průvodce elektronickým obchodováním
Zobrazit přehled článků ze zdroje Ecommerce-guide