Jak nejlépe trefit zákazníka e-mailovou zprávou

E-mailové marketingové kampaně se stále těší velké pozornosti reklamních specialistů, a to i přes veřejně proklamované přeplněné e-mailové schránky a věčně unavené adresáty. Jediný problém stále zůstává v tom, jak se jako inzerent i příjemce reklamy neutopit v moři spamu. Mnoha společnostem se to již podařilo – prostřednictvím e-mailů získaly zákazníky, kteří si jejich reklamní materiály nejen žádají, ale jsou dokonce šťastní, že je mohou dostávat.

Odborníci e-mailovým reklamním kampaním stále předpovídají úspěšnou budoucnost. V tomto smyslu by však marketingové e-maily měly splňovat jisté základní předpoklady. Prvním z nich je souhlas adresáta, druhým pak relevantní obsah. Spam je totiž všechno to, co adresát nechce číst – nehledě na to, zda má odesílatel dřívější svolení ke komunikaci. Dalším z předpokladů je pak osobní komunikace s individuálními zákazníky, obecně individuální přístup.

Většina firem se po dosavadních zkušenostech s e-mailovými marketingovými akcemi shoduje na tom, že tyto akce lépe slouží k udržování zákazníků než jejich počátečnímu získávání. Shoduje se též na tom, že k e-mailové kampani je třeba přistoupit jen v případě, že příslušná firma skutečně má co nabízet (např.sezónní slevy). Rozesílání e-mailových zpráv je přitom nejvhodnější v průběhu pracovních dní ve středu týdne.

**Datum vydání:** XII/2002
Zdroj: E-commerce Times - Magazín o e-komerci
Zobrazit přehled článků ze zdroje E-commerce Times