Jak může Internet napomáhat při tvorbě kultury společnosti a jak ji může ohrozit

Internet je báječným nástrojem k rozesílání informací v rámci společnosti. Chtějí-li však zaměstnanci komunikovat mezi sebou, nese to s sebou také určitá nebezpečí.

S rostoucí rychlostí změn je stále důležitější vysvětlovat zaměstnancům co se děje a proč. Zde je Internet dobrým pomocníkem. Zaměstnanci společnosti **Ford** dostávají každý týden od ředitele výzvu k zaslání připomínek k činnosti společnosti. Společnost **Cisco Systems** dokonce rozesílá svým zaměstnancům videosekvence o trendech společnosti a kontroluje, kdo je skutečně sleduje.

Společnosti se však potýkají také s problémem šíření pornografie prostřednictvím svých serverů. V této souvislosti není výjimkou propouštění zaměstnanců. Existují však již programy, které dokáží pornografické obrázky a videosekvence identifikovat. Dalším nebezpečím je množství času, který zaměstnanci tráví rozesíláním e-mailů.

*Datum vydání:* 11/2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist