Jak mohou retailové firmy propojit online a offline (2/2)

V předchozím článku jsme viděli, že sledování chování zákazníků lze provádět jak online, tak v prodejně. Nyní se podívejme na několik dalších příkladů, jak lze přemostit online a offline svět.

Ilustrační snímek

Vylepšené zážitky na sportovních utkáních přinášejí vyšší obraty

Technologie může být také nasazena ke zlepšení zákaznické zkušeností účastníků sportovních akcí. Lidé, kteří si stáhnou aplikaci daného sportovního týmu, jsou zapsání jako jeho fanoušci. Prostřednictvím aplikace pak dostávají nejnovější novinky, statistiky, životopisy hráčů a podobné zajímavé informace.

Když pak nakonec fanoušci dorazí na zápas, mohou aplikaci využít znovu – například aby lépe našli své sedadlo nebo aby mohli snáze postovat příspěvky na sociální sítě. Mohou být také zacíleni notifikacemi, kterými jim je nabídnuto zakoupení lepšího sedadla na stadionu. Data pak mohou být využita pro sledování cest, kterými návštěvníci chodí, k efektivnějšímu prodeji propagačního zboží nebo pro snadnější propojení sponzorů s fanoušky. Sponzoři, např. McDonald's, mohou pak na fanoušky cílit push notifikaci i ve svých prodejnách mimo stadion.

Využíváním této technologie fanoušci získávají personalizovaný omnichannel přístup. A pro příjmy organizátorů je to blahodárné. Náklady na aplikaci byly v případě uvedeném ve článku na webu business2community.com. pokryty hned v první polovině sezóny po tom, co byla aplikace spuštěna.

Rozšířená realita usnadňuje výběr nových dveří

Home Depot, tedy jeho aplikace s rozšířenou realitou, umožňuje jeho zákazníkům vyzkoušet si různé produkty a pak navíc také zjistit, které z nich jsou právě k dispozici v místní prodejně. Nábytek, např. dveře, jsou přes rozšířenou realitu umístěny do fotky bytu. Zákazník tak může vidět, jak by to u něj doma vypadalo s novými dveřmi. Aplikace se dá použít i pro nákup a navigaci přímo v prodejně.

Zákazníci si tak mohou kombinovat různé produkty tak, aby jejich domov vypadal přesně tak, jak se jim líbí. V aplikaci také najdou doporučení na produkty, které jsou v daném regionu populární – mohou tak následovat aktuální trendy.

-jk-

Zdroj: business2community.com - online komunita pro manažery a podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje business2community.com

Články v sérii

Aktuální

Jak mohou retailové firmy propojit online a offline (1/2)

Aktuální

Jak mohou retailové firmy propojit online a offline (2/2)