Internetoví poradci bojují o přežití

Dostane-li se firma do problémů, obvykle utrpí nejmenší škodu její poradce. Letošní rok však ukázal, že v případě internetových společností je tomu jinak. Pokud jde o ceny akcií, dopadli internetoví poradci často hůře než provozovatelé elektronického maloobchodu. Společnosti **IXL** a **marchFIRST** se tak staly příkladem špatně provedené integrace a neshod ve firemní kultuře.

Neúspěšné poradenské společnosti se nyní – po vzoru úspěšných – snaží zbavit velkého množství nevýznamných klientů a zaměřit se na ty největší. Přitom mění i svoji organizační strukturu. Pět největších poradenských společností však podstoupilo tuto změnu již před deseti lety.

Na trhu je místo jen pro specializované poradenské společnosti, jež jsou zaměřené na omezený počet průmyslových odvětví.

*Datum vydání:* 12/2000
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist