Internetoví maloobchodníci připravují novou strategii

Příspěvek pojednává o problémech, s nimiž se v minulých letech mohli setkat američtí maloobchodní zákazníci při nákupu vánočních dárků přes Internet. Zboží bylo často odesláno buď pozdě, nebo vůbec.

Internetové společnosti, které nápor sezónních nákupů přežily, se nyní snaží poučit ze svých zkušeností. Nová strategie by měla zahrnovat čtyři klíčové prvky:

1. **Osvojit si přístup využívání několika kanálů.** Mnohé studie ukázaly, že přístup k několika distribučním kanálům může zvýšit objem odbytu až pětinásobně. Zatímco pro tradiční obchodníky představuje zvýšení počtu kanálů výraznou změnu, přistupují „čistě internetové“ společnosti k tomuto úkolu poněkud kreativněji.

2. **Vytvářet efektivní strategii zákaznických služeb.** Před obdobím prázdnin roku 1999 se provozovatelé elektronických maloobchodů zaměřovali na to, aby na své servery přivedli co nejvíce lidí. Do konce roku 2000 se začali angažovat také v oblasti služeb. Nutným předpokladem bylo vybudování kontaktních center.

3. **Upevňovat partnerství, které rozvíjí klíčové kompetence.** Upevňování partnerství je efektivnější způsob než uspokojování požadavků trhu interní formou.

4. **Vybudovat nebo nakoupit rozhodující technologické komponenty.**

**Datum vydání: XI/2001**

Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Zobrazit přehled článků ze zdroje Destination CRM