Internetové technologie mají zřejmě největší význam pro tradiční firmy

Velkolepé splasknutí internetové euforie vyvolalo otázky o skutečné důležitosti této sítě. Podobně, jako byla přehnaná euforie let 1999 a 2000, je však nepřiměřená i dnešní melancholie. Vývoj především ukázal, že Internet a s ním spojené nové technologie neznamenají věčný a rychlý růst. Vyšlo také najevo, že elektronické obchodování mělo nesilnější dopad na transformaci tradičních společností.

Průzkum nově vzniklých i tradičních firem různého zaměření, provedený ve Spojených státech a v Japonsku, poukázal na několik společných rysů využití Internetu:

- Bezprostřední význam má potenciál Internetu ke snižování nákladů.

- Neexistuje souvislost mezi rychlostí zavedení internetových technologií a úspěchem či neúspěchem konkrétní firmy.

- Respondenti průzkumu také potvrdili vliv Internetu na zesílení konkurence.

**Datum vydání: VI/2001**
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist