Internetové bankovnictví využívá stále více lidí

Počet bankovních klientů, kteří dávají přednost internetu před návštěvou pobočky, rok od roku stoupá. V současnosti tuto formu přímého bankovnictví využívá přibližně třetina klientů největších tuzemských bank. Jejich počet se zvyšuje v návaznosti na rostoucí počet domácností disponujících přístupem k internetu. Banky v letošním roce zaznamenaly průměrný meziroční nárůst zájmu zákazníků o internetové bankovnictví ve výši zhruba 15 procent.

Internetové bankovnictví využívá asi třetina klientů Raiffeisenbank. Oproti loňskému roku se jedná o dvacetiprocentní nárůst. Přes 51 procent zákazníků ČSOB využívá Internetbanking 24, což je o deset procent více než v minulém roce. Česká spořitelna zaznamenala meziroční nárůst uživatelů služby SERVIS 24 Internetbanking o 3,2 procenta na 15 procent. Komerční banka uvedla, že IB užívá 24 procent vkladatelů.

K nejčastějším aktivním operacím užívaným v rámci IB patří zadávání jednorázových a trvalých příkazů. Mezi nejčastější pasivní operace se řadí nahlížení do historie transakcí a zůstatků na účtu. Zákazníci mají také možnost si z domova dobít mobilní telefon. GE Money Bank nabízí vedle klasických bankovních operací službu Infolimit, která klienty informuje, kolik jim banka může okamžitě půjčit. Raiffeisenbank plánuje v nejbližší době umožnit uživatelům IB investovat do podílových fondů.

Nejdůležitější roli při internetovém bankovnictví hraje bezpečnost. Tu řeší většina bank obdobným způsobem. Nejčastěji se jedná o kombinaci uživatelského jména a hesla s podpisovým certifikátem, autorizační SMS či nastavením denního limitu platebních příkazů.

-ds-

Zdroj: Euro - web týdeníku Euro
Zobrazit přehled článků ze zdroje Euro