Instant Messaging coby efektivní nástroj pro podnikání

Okamžité posílání zpráv neboli Instant Messaging v sobě spojuje bezprostřednost a rychlost telefonního kontaktu s e-mailovými charakteristikami, jako je možnost záznamu a dokumentace odeslaných zpráv. Proto již není jen příjemným způsobem, jak si s někým online popovídat. Stává se bezpečným a flexibilním nástrojem pro business.

Díky poskytovatelům softwarových řešení pro Instant Messaging, jako jsou AOL a **Mirabilis** (ICQ) pronikl Instant Messaging do domovů i kanceláří mnoha uživatelů. Dosud však sloužil spíše k osobní korespondenci, vyměňování nejnovějších drbů a plánování společných akcí.

Nyní již některé firmy implementují do softwaru pro Instant Messaging šifrovací funkce a mění jej tak na plnohodnotnou součást podnikatelských aktivit. Nezbytná je autentizace uživatele pomocí tzv. „trusted partners“, což jsou nástroje, které (zjednodušeně řečeno) zaručují, že osoba na druhém konci komunikační linky je skutečně tou, za kterou se vydává.

Vyvíjí se také nové firewally, které mají chránit sítě pro Instant Messaging před útoky hackerů a počítačovými viry. Na vyhrazených serverech se uchovávají kopie rozhovorů uživatelů pro účely případného auditu.

**Datum vydání:** VI/2002
Zdroj: The Economist - server prestižního britského týdeníku The Economist
Zobrazit přehled článků ze zdroje The Economist