Ignorovaná komunikace - co na to manažeři?

Když se někdo pokusí o kontakt s námi, ať už e-mailem, telefonicky nebo jiným způsobem, je slušné mu odpovědět a na jeho pokus reagovat. Lidé, kteří neodpovídají na telefonáty a ignorují vzkazy, jsou považováni za neslušné. Průzkum provedený v USA dokonce prokázal, že většina lidí si myslí, že je takové chování na současných pracovištích běžné.

Zvláště akutní je tato situace u HR manažerů a poradců, kteří musí vyhledávat nové talenty, aktivně oslovovat lidi a sdělovat nové nápady. Je vcelku logické, že když někoho osloví s nabídkou a dotyčný jim neodpoví, je to pro ně frustrující. Stejné je to i u lidí, kteří navazují kontakty se zákazníky a nezískají potřebnou zpětnou vazbu. Pokud skutečně chceme někoho oslovit a potřebujeme, aby na naše pokusy reagoval, je vhodné použít více komunikačních kanálů (e-mail, telefon, vzkaz ve hlasové schránce).

Je však také pravda, že kdyby vytížení profesionálové měli odpovídat na všechny e-maily, vzkazy v hlasové schránce a telefonáty, nedělali by nic jiného. Řešením je ujasnit si priority – např. na nevyžádané zprávy o pořádaných konferencích, nabídky reklamního místa v časopisech apod. není nutné reagovat. Některé komunikační kanály (číslo mobilu, osobní e-mailovou adresu) je vhodné vyhradit pouze pro osoby, které skutečně potřebují být s manažerem v kontaktu.

**Datum vydání:** VI/2002
Zdroj: Career Journal - portál amerického listu Wall Street Journal zaměřený na zaměstnání a kariéru
Zobrazit přehled článků ze zdroje Career Journal