Globalizační tendence a Internet

Pomocí internetu je možné obchodovat po celém světě, což má velký dopad na sjednocení trhu. Je stejně lehké prodávat někomu na druhém konci světa, stejně jako přes ulici. Mnoho lidí vidí logiku v pojetí globálního trhu jako trhu jednotného, což je vidět v Evropě, kde potřeba odstranit hranice mezi státy vytvořila v posledních desetiletích Evropskou unii. Americké společnosti expandující do Evropy shledávají, že je příliš pozdě stát se vůdcem trhu. Příliš dlouho čekaly a propásly tak evropský e-komerční boom. Evropské společnosti si však tuto šanci nenechaly uniknout.

Globalizační tendence umožňují nárůst volného obchodu, internetového obchodování, škol připojených do sítě nebo používání elektronické pošty, takže nakonec může globální integrace probíhat 24 hodin denně, přes 24 časových pásem. Podle posledních výzkumů se globalizace stala hlavní prioritou pro 80% amerických vedoucích pracovníků. Jestliže je možná existence vašeho konkurenta z jiné země, nemáte jinou šanci, než brát současné tendence vážně.

Všechny země se velice rychle mění. Jedna třetina světa pozvolna rozšiřuje svoji infrastrukturu a spojení s Internetem. Ten například umožňuje malým začínajícím společnostem z chudších zemí takový ekonomický vývoj, jakého by bez připojení nebyly schopny. Internet se stává nervovým systémem pro ekonomiku. Před jeho nástupem byl kapitálový tok tvořící obchodní transakce a investice přístupný pouze velkým společnostem. Nyní se kapitál přesunul do středních a malých společností, někdy až do domácností.
Zdroj: Global Reach - články o mezinárodním online marketingu, globalizaci a obchodování
Zobrazit přehled článků ze zdroje Global Reach